FAQ lidmaatschap Klassiek

AVROTROS

Veelgestelde vragen

  1. Hoe kan ik lid worden van AVROTROS Klassiek?

    Wat leuk dat u overweegt om lid te worden! U kunt het lidmaatschap via onze webshop aanschaffen.

  2. Wat houdt het lidmaatschap AVROTROS Klassiek in?

    De uitgebreide informatie kunt u op onze informatiepagina lezen.

  3. Wat kost het lidmaatschap?

    Het lidmaatschap kost 10 euro per jaar en geldt tot wederopzegging. U ontvangt dan drie keer per jaar onze uitgave ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’; een ledenmagazine met daarin de debuut-cd van een jong talent. Daarnaast krijgt u korting op geselecteerde concerten.

  4. Hoe vaak krijg ik de VIRTUOOS thuisgestuurd?

    Deze wordt drie keer per jaar verstuurd. Als uitgangspunt nemen wij verzending eind april, eind augustus en eind december. In verband met de agenda’s van de musici, opnametechnici en opnamelocatie zijn de verschijningsdata indicatief.

  5. Ik heb de nieuwste VIRTUOOS niet ontvangen

    Stuurt u ons even een mailtje via klassiekleden[at]avrotros[dot]nl? Dan zorgen wij dat u deze alsnog z.s.m. ontvangt.

  6. Wat houdt het talenttraject VIRTUOOS in?

    Drie keer per jaar nodigen wij jonge klassieke muziektalenten uit om deel te nemen aan ons talenttraject. Zij mogen in een professionele setting hun debuut-cd opnemen. Daarnaast treden zij op in onze klassieke muziekprogramma’s op Radio 4 en worden ze op de foto gezet. De debuut-cd wordt, samen met ons klassieke muziekmagazine, uitgebracht en exclusief toegestuurd aan onze klassiekleden. Op onze informatiepagina leest u er meer over.

  7. Hoe worden de deelnemers aan talenttraject VIRTUOOS geselecteerd?

    Wij horen en zien in onze live radioprogramma’s regelmatig jonge talenten spelen en bezoeken zelf veel concerten en concoursen. Hierdoor hebben wij een goed overzicht van wat er op het moment aan klassiek talent in Nederland rondloopt. Een aantal keer per jaar komen wij met een klein comité samen om alle mogelijke deelnemers te bespreken. Bij de uiteindelijke keuze houden we, behalve met de potentie van de musicus, ook rekening met het bespeelde instrument; waar we enerzijds de talenten de ervaring willen geven van het opnemen van hun debuut-cd, willen we anderzijds onze leden een divers aanbod doen van bezetting en repertoire.

    Ben je musicus en wil je meedoen? Lees hier meer informatie.

  8. Kunnen buitenlandse jonge talenten ook deelnemen aan het traject?

    Wij zijn een Nederlandse publieke omroep en maken ons hard voor de klassieke muziekbeleving in Nederland. Deelnemers aan talenttraject VIRTUOOS hebben daarom de Nederlandse nationaliteit of hebben zich voor langere tijd in Nederland gevestigd.

  9. Tot wanneer beschouwen jullie iemand als jong talent?

    We hebben hier geen limiet op gezet, maar vinden dat iemand een jong talent is als hij of zij nog aan een conservatorium studeert, of net is afgestudeerd. Grofweg komt dat neer op een leeftijd t/m ongeveer 29 jaar.

  10. Ik ben musicus en wil graag in aanmerking komen voor deelname aan talenttraject VIRTUOOS. Hoe kan ik me aanmelden?

    Wat leuk dat je geïnteresseerd bent om mee te doen. Alle informatie over het talenttraject en hoe je daaraan deel kunt nemen vind je op de speciale informatiepagina voor musici.

  11. Kan ik iemand aandragen voor talenttraject VIRTUOOS?

    Dat kan zeker! Wij zijn altijd geïnteresseerd in de namen van nieuwe talenten. Stuurt u ons een e-mail: klassiekleden[at]avrotros[dot]nl?

  12. Kan ik de debuut-cd’s van de jonge talenten ook kopen?

    De debuut-cd’s van de deelnemers aan ons traject worden, samen met het daarbij horende ledenmagazine, exclusief aan onze leden toegestuurd. Wij hebben geen verkooplicentie voor de cd’s en deze zijn dus niet te koop.

  13. Is het mogelijk om eerder verschenen debuut-cd’s van de jonge talenten alsnog te ontvangen?

    Dit is niet mogelijk. We laten een hoeveelheid drukken die onder meer gebaseerd is op het aantal leden dat we op dat moment hebben. Na de looptijd van een bepaalde uitgave is de voorraad doorgaans zo goed als op.

  14. Ik ben al jaren MUZE-lid, waarom ontvang ik de cd’s niet?

    Wat fijn dat u ons al zo lang steunt! U ontvangt MUZE omdat u zich heeft aangemeld als AVROTROS Kunstlid. Voor 10 euro per jaar kunt u ook lid van AVROTROS Klassiek worden. Neemt u daarvoor contact op met ons Klant Contactcentrum via 035-6726850 of stuur een e-mail naar ons klantcontactcentrum. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

  15. Ik ben MUZE en/of Uit & Thuis-lid maar wil ook graag Klassieklid worden

    Wat fijn dat u ons al steunt! Voor 10 euro per jaar kunt u ook lid van AVROTROS Klassiek worden. Neemt u daarvoor contact op met ons Klant Contactcentrum: via 035-6726850 of stuur een e-mail naar ons klantcontactcentrum. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

  16. Waar kan ik vinden welke concerten en evenementen ik kan bezoeken?

    Die vindt u op avrotros.nl/evenementen. Als lid van AVROTROS Klassiek kunt u alle aangeboden evenementen bezoeken. Bovenaan de pagina kunt u ook selecteren op het tonen van alleen de klassieke evenementen.

  17. Hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen?

    Wat jammer dat u uw lidmaatschap wilt beëindigen! U kunt contact opnemen met ons Klant Contactcentrum via 035-6726850 of stuur een e-mail naar ons klantcontactcentrum. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

  18. Op welk e-mailadres kan ik AVROTROS Klassiek bereiken?