Heeft u een vraag of opmerking over uw bestelling, lidmaatschap of reservering? Neem dan contact op met de AVROTROS klantenservice.
Stuur ons een e-mail:
Evenementen reserveren: [email protected]
Leden: [email protected]
Neem ook een kijkje bij de Veelgestelde vragen hieronder :
Aanmelden als nieuw AVROTROS lid, kunstlid of klassieklid kan via onze website
Als lid profiteert u van het brede en gevarieerde aanbod van speciale evenementen voor leden, leuke uitjes voor het hele gezin en diverse culturele events. Daarnaast kunt u als lid bestellen in de AVROTROS webwinkel en kunt u opnames bijwonen van tv- en radioprogramma's.
Voor vragen of wijzigingen met betrekking tot het lidmaatschap of ledenactiviteiten kunt u een e-mail sturen naar de ledenservice: [email protected]
In Nederland hebben we commerciële omroepen en publieke omroepen. Commerciële omroepen zijn afhankelijk van het aantal sponsors en adverteerders, publieke omroepen van het aantal leden. Hoe meer leden, hoe meer zendtijd. We willen zoveel mogelijk mooie programma's blijven maken.
Als u lid bent, kunt u deelnemen aan alle evenementen die AVROTROS voor haar leden organiseert.
MUZE verschijnt 4x per jaar
Uit en Thuis verschijnt 2x per jaar
AVROTROS Klassiek Presenteert verschijnt 3x per jaar
Natuurlijk! Neemt u daarvoor contact op met onze ledenservice via 035 672 6868.
De verenigingen AVRO en TROS zijn sinds 1 januari 2014 opgegaan in 1 nieuwe vereniging AVROTROS. AVRO-leden en TROS-leden zijn hiermee automatisch lid geworden van de vereniging AVROTROS.
Dit is afhankelijk van het evenement. Via onze ticketshop Eventix ontvangt u op moment van bestelling een mail met bevestiging waarin staat wanneer u uw tickets ontvangt. Of u ontvangt direct bij de reservering uw tickets.
U ontvangt bij een geslaagde reservering binnen 1 uur een bevestigingsmail/ c.q. uw tickets van [email protected]. Als u zeker bent dat u alle e-mails kunt ontvangen, is het verstandig contact op te nemen met onze klantenservice via 035 672 6868
Niet bij alle evenementen of ledendagen wordt er gebruik gebruik gemaakt van e-tickets. Het kan ook zijn dat u uw tickets fysiek per post krijgt opgestuurd. Dit staat in de mail die u bij reservering via [email protected] ontvangt
Neem in dit geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via 035 672 6869 [ma-za tussen 9.00 uur en 17.00 uur]. Hier kunnen medewerkers direct in het boekingssysteem kijken en uw vragen beantwoorden en waar nodig aanpassingen voor u doen.
We nemen de privacy en de beveiliging van uw persoonlijke en betalingsgegevens zeer serieus. We werken hard om ervoor te zorgen dat wij alleen van uw gegevens gebruikmaken op die manieren die u toestaat. Om dit te garanderen, maakt onze website gebruik van SSL-encryptietechnologie van hoog niveau. Dat is de meest geavanceerde beveiligingssoftware momenteel beschikbaar voor online transacties.
De leveringstermijn van het product bedraagt maximaal 5 werkdagen*. Het kan echter voorkomen dat een artikel nog niet, niet meer of tijdelijk niet leverbaar is waardoor de leveringstermijn overschreden wordt. AVROTROS is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging die optreedt bij de bezorging door derden. De door AVROTROS opgegeven levertijden zijn indicatief en zullen niet als fatale termijn te beschouwen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Als uw bestelling bestaat uit meerdere artikelen en één van deze artikelen heeft een langere levertijd, dan houden wij uw bestelling vast totdat we de gehele bestelling volledig aan u kunnen leveren. Houdt u rekening met een iets langere levertijd rondom zon- en feestdagen. *Voor tickets van ledenevenementen zijn afwijkende levertijden van toepassing.
Wanneer u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging met daarin uw bestelnummer en de gegevens van de bestelde producten. Let wel, dit is niet de bevestiging dat uw aankoop is verzonden. Als u een vermoeden heeft dat uw product vertraging heeft opgelopen, kunt u voor de verzendingsgegevens contact opnemen met: AVROTROS klantenservice 035 672 6869
Aangezien wij met de verwerking van uw bestelling beginnen meteen nadat we deze ontvangen hebben, kunnen we de bestelling niet annuleren of wijzigen. Maar als u van gedachten verandert nadat wij uw bestelling hebben geaccepteerd, kunt u alle producten naar ons terugsturen voor een volledige terugbetaling (zie restituties & retourneringen verderop op deze pagina).
Neem in dat geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via 035 672 6868
Soms kan het voorkomen dat een product - bijvoorbeeld door grote (belangstelling) tijdelijk niet leverbaar is. AVROTROS zal er dan zo snel mogelijk voor zorgen de artikelen na te bestellen en naar u te verzenden. De levertijd kan in dat geval echter iets langer zijn dan dat er vermeld wordt op de site. In geval van een onbestelbaar product ontvangt u een e-mailbericht met de mededeling dat het artikel niet meer beschikbaar is. Bedrag voor dit artikel zal gerestitueerd worden. De resterende artikelen die u hebt besteld worden nog steeds naar u verzonden.
Bezorging is alleen binnen Nederland. Het verzenden van alle producten in onze webshop is altijd € 2,00 per product, met uitzondering van bepaalde acties. U kunt verwachten dat u uw producten binnen 5 werkdagen na het plaatsen van bestellingen ontvangt.
Nee, helaas is dit niet mogelijk.
Als u na ontvangst van uw bestelling besluit dat u de producten niet wilt houden, kunt u die artikelen (binnen 14 dagen na de verzenddatum) retourneren voor een volledige terugbetaling. Stuur het product goed verpakt retour met het hiervoor bijgesloten retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel en in overeenstemming met ons restitutiebeleid storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening.
Stuur het desbetreffende artikel in beide gevallen goed verpakt naar ons terug, samen met het ingevulde retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening.
Stuur het desbetreffende artikel in beide gevallen goed verpakt naar ons terug, samen met het ingevulde retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening.
Neem in dat geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via [email protected], of bel 035 672 6868.
Gebruik hiervoor het retourformulier dat bij uw bestelling is meegestuurd (zorg ervoor dat u het bewijs voor de verzendkosten verkrijgt wanneer u het artikel aan ons retourneert).
Wat leuk dat u overweegt om lid te worden! U kunt het lidmaatschap via onze website aanschaffen.
De uitgebreide informatie kunt u op onze informatiepagina lezen.
Het lidmaatschap kost € 10,- per jaar en geldt tot wederopzegging. U ontvangt dan drie keer per jaar onze uitgave ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’; een ledenmagazine met daarin de debuut-cd van een jong talent. Daarnaast krijgt u korting op geselecteerde concerten.
Deze wordt drie keer per jaar verstuurd. Als uitgangspunt nemen wij verzending eind april, eind augustus en eind december. In verband met de agenda’s van de musici, opnametechnici en opnamelocatie zijn de verschijningsdata indicatief.
Stuurt u ons even een mailtje via klassiekleden[at]avrotros[dot]nl? Dan zorgen wij dat u deze alsnog z.s.m. ontvangt.
Drie keer per jaar nodigen wij jonge klassieke muziektalenten uit om deel te nemen aan ons talenttraject. Zij mogen in een professionele setting hun debuut-cd opnemen. Daarnaast treden zij op in onze klassieke muziekprogramma’s op Radio 4 en worden ze op de foto gezet. De debuut-cd wordt, samen met ons klassieke muziekmagazine, uitgebracht en exclusief toegestuurd aan onze klassiekleden. Op onze informatiepagina leest u er meer over.
Wij horen en zien in onze live radioprogramma’s regelmatig jonge talenten spelen en bezoeken zelf veel concerten en concoursen. Hierdoor hebben wij een goed overzicht van wat er op het moment aan klassiek talent in Nederland rondloopt. Een aantal keer per jaar komen wij met een klein comité samen om alle mogelijke deelnemers te bespreken. Bij de uiteindelijke keuze houden we, behalve met de potentie van de musicus, ook rekening met het bespeelde instrument; waar we enerzijds de talenten de ervaring willen geven van het opnemen van hun debuut-cd, willen we anderzijds onze leden een divers aanbod doen van bezetting en repertoire.
Wij zijn een Nederlandse publieke omroep en maken ons hard voor de klassieke muziekbeleving in Nederland. Deelnemers aan talenttraject ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’ hebben daarom de Nederlandse nationaliteit of hebben zich voor langere tijd in Nederland gevestigd.
We hebben hier geen limiet op gezet, maar vinden dat iemand een jong talent is als hij of zij nog aan een conservatorium studeert, of net is afgestudeerd. Grofweg komt dat neer op een leeftijd t/m 29 jaar.
Dat kan zeker! Wij zijn altijd geïnteresseerd in de namen van nieuwe talenten. Stuurt u ons een e-mail: klassiekleden[at]avrotros[dot]nl?
De debuut-cd’s van de deelnemers aan ons traject worden, samen met het daarbij horende ledenmagazine, exclusief aan onze leden toegestuurd. Wij hebben geen verkooplicentie voor de cd’s en deze zijn dus niet te koop.
Dit is niet mogelijk. We laten een hoeveelheid drukken die onder meer berekend wordt op het aantal leden dat we op dat moment hebben. Na de looptijd van een bepaalde uitgave is de voorraad doorgaans zo goed als op.
Wat fijn dat u ons al zo lang steunt! U ontvangt de MUZE omdat u zich heeft aangemeld als AVROTROS Kunstlid. Voor € 10,- per jaar kunt u ook lid van AVROTROS Klassiek worden. Neemt u daarvoor contact op met ons Klant Contactcentrum via 035-672 68 50 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.
Wat fijn dat u ons al steunt! Voor € 10,- per jaar kunt u ook lid van AVROTROS Klassiek worden. Neemt u daarvoor contact op met ons Klant Contactcentrum: via 035-672 68 50 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.
Die vindt u op avrotros.nl/evenementen. Als lid van AVROTROS Klassiek kunt u alle aangeboden evenementen bezoeken. Bovenaan de pagina kunt u ook selecteren op het tonen van alleen de klassieke evenementen.
Wat jammer dat u uw lidmaatschap wilt beëindigen! U kunt contact opnemen met ons Klant Contactcentrum via 035-672 68 50 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.
U bereikt ons op klassiekleden[at]avrotros[dot]nl.