Ledenservice

AVROTROS

Contact

Heeft u een vraag of opmerking over uw bestelling, lidmaatschap of reservering? Neem dan contact op met de AVROTROS klantenservice.

Stuur ons een e-mail:

Neem ook een kijkje bij de Veelgestelde vragen hieronder :

  1. Hoe kan ik lid worden van AVROTROS?

    Aanmelden als nieuw AVROTROS lid, kunstlid of klassieklid kan via onze website

  2. Wat zijn de voordelen van het lidmaatschap?

    Als lid profiteert u van het brede en gevarieerde aanbod van speciale evenementen voor leden, leuke uitjes voor het hele gezin en diverse culturele events. Daarnaast kunt u als lid bestellen in de AVROTROS webwinkel en kunt u opnames bijwonen van tv- en radioprogramma's.

  3. Hoe zeg ik mijn AVROTROS lidmaatschap op of geef ik een wijziging in mijn gegevens door?

    Voor vragen of wijzigingen met betrekking tot het lidmaatschap of ledenactiviteiten kunt u een e-mail sturen naar de ledenservice: [email protected]

  4. Waarom heeft AVROTROS leden nodig?

    In Nederland hebben we commerciële omroepen en publieke omroepen. Commerciële omroepen zijn afhankelijk van het aantal sponsors en adverteerders, publieke omroepen van het aantal leden. Hoe meer leden, hoe meer zendtijd. We willen zoveel mogelijk mooie programma's blijven maken.

  5. Wanneer kan ik aan de evenementen deelnemen?

    Als u lid bent, kunt u deelnemen aan alle evenementen die AVROTROS voor haar leden organiseert.

  6. Hoe vaak verschijnen de ledenmagazines?

    • MUZE verschijnt 4x per jaar

    • Uit en Thuis verschijnt 2x per jaar

    • AVROTROS Klassiek Presenteert verschijnt 3x per jaar

  7. Kan ik ook meerdere ledenmagazines krijgen?

    Natuurlijk! Neemt u daarvoor contact op met onze ledenservice via 035 672 6868.

  8. Ik ben TROS-lid. Ben ik nu ook automatisch lid van de AVRO? Ik ben AVRO-lid. Ben ik nu ook automatisch lid van de TROS?

    De verenigingen AVRO en TROS zijn sinds 1 januari 2014 opgegaan in 1 nieuwe vereniging AVROTROS. AVRO-leden en TROS-leden zijn hiermee automatisch lid geworden van de vereniging AVROTROS.

  1. Wanneer ontvang ik mijn toegangsbewijs voor AVROTROS evenementen en ledendagen?

    Dit is afhankelijk van het evenement. Via onze ticketshop Eventix ontvangt u op moment van bestelling een mail met bevestiging waarin staat wanneer u uw tickets ontvangt. Of u ontvangt direct bij de reservering uw tickets.

  2. Ik heb online kaartjes besteld voor een AVROTROS evenement maar ik heb geen e-mail ontvangen klopt dit?

    U ontvangt bij een geslaagde reservering binnen 1 uur een bevestigingsmail/ c.q. uw tickets van [email protected]. Als u zeker bent dat u alle e-mails kunt ontvangen, is het verstandig contact op te nemen met onze klantenservice via 035 672 6868

  3. Worden er altijd e-tickets gebruikt voor AVROTROS evenementen en ledendagen?

    Niet bij alle evenementen of ledendagen wordt er gebruik gebruik gemaakt van e-tickets. Het kan ook zijn dat u uw tickets fysiek per post krijgt opgestuurd. Dit staat in de mail die u bij reservering via [email protected] ontvangt

  4. Ik heb kaartjes besteld, maar er is iets veranderd. Wat moet ik nu doen?

    Neem in dit geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via 035 672 6869 [ma-za tussen 9.00 uur en 17.00 uur]. Hier kunnen medewerkers direct in het boekingssysteem kijken en uw vragen beantwoorden en waar nodig aanpassingen voor u doen. 

  5. Hoe veilig is het om te winkelen bij AVROTROS?

    We nemen de privacy en de beveiliging van uw persoonlijke en betalingsgegevens zeer serieus. We werken hard om ervoor te zorgen dat wij alleen van uw gegevens gebruikmaken op die manieren die u toestaat. Om dit te garanderen, maakt onze website gebruik van SSL-encryptietechnologie van hoog niveau. Dat is de meest geavanceerde beveiligingssoftware momenteel beschikbaar voor online transacties. 

  6. Wat zijn de levertijden?

    De leveringstermijn van het product bedraagt maximaal 5 werkdagen*. Het kan echter voorkomen dat een artikel nog niet, niet meer of tijdelijk niet leverbaar is waardoor de leveringstermijn overschreden wordt. AVROTROS is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging die optreedt bij de bezorging door derden. De door AVROTROS opgegeven levertijden zijn indicatief en zullen niet als fatale termijn te beschouwen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Als uw bestelling bestaat uit meerdere artikelen en één van deze artikelen heeft een langere levertijd, dan houden wij uw bestelling vast totdat we de gehele bestelling volledig aan u kunnen leveren. Houdt u rekening met een iets langere levertijd rondom zon- en feestdagen. *Voor tickets van ledenevenementen zijn afwijkende levertijden van toepassing.

  7. Hoe weet ik dat u mijn bestelling hebt ontvangen?

    Wanneer u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging met daarin uw bestelnummer en de gegevens van de bestelde producten. Let wel, dit is niet de bevestiging dat uw aankoop is verzonden. Als u een vermoeden heeft dat uw product vertraging heeft opgelopen, kunt u voor de verzendingsgegevens contact opnemen met: AVROTROS klantenservice 035 672 6869

  8. Kan ik mijn bestelling veranderen nadat ik die heb gedaan?

    Aangezien wij met de verwerking van uw bestelling beginnen meteen nadat we deze ontvangen hebben, kunnen we de bestelling niet annuleren of wijzigen. Maar als u van gedachten verandert nadat wij uw bestelling hebben geaccepteerd, kunt u alle producten naar ons terugsturen voor een volledige terugbetaling (zie restituties & retourneringen verderop op deze pagina).

  9. Wat moet ik doen als ik merk dat mijn persoonlijke gegevens onjuist zijn nadat ik het bestelproces heb voltooid?

    Neem in dat geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via 035 672 6868

  10. Wat gebeurt er als een item dat ik bestel [tijdelijk] niet beschikbaar is?

    Soms kan het voorkomen dat een product - bijvoorbeeld door grote (belangstelling) tijdelijk niet leverbaar is. AVROTROS zal er dan zo snel mogelijk voor zorgen de artikelen na te bestellen en naar u te verzenden. De levertijd kan in dat geval echter iets langer zijn dan dat er vermeld wordt op de site. In geval van een onbestelbaar product ontvangt u een e-mailbericht met de mededeling dat het artikel niet meer beschikbaar is. Bedrag voor dit artikel zal gerestitueerd worden. De resterende artikelen die u hebt besteld worden nog steeds naar u verzonden. 

  11. Wat zijn de verzendkosten?

    Bezorging is alleen binnen Nederland. Het verzenden van alle producten in onze webshop is altijd € 2,00 per product, met uitzondering van bepaalde acties. U kunt verwachten dat u uw producten binnen 5 werkdagen na het plaatsen van bestellingen ontvangt.

  12. Kunt u op een ander adres leveren dan mijn factuuradres?

    Nee, helaas is dit niet mogelijk. 

  13. Wat moet ik doen als ik de bestelde producten niet (meer) wil?

    Als u na ontvangst van uw bestelling besluit dat u de producten niet wilt houden, kunt u die artikelen (binnen 14 dagen na de verzenddatum) retourneren voor een volledige terugbetaling. Stuur het product goed verpakt retour met het hiervoor bijgesloten retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel en in overeenstemming met ons restitutiebeleid storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening. 

  14. Wat moet ik doen als ik het verkeerde artikel heb ontvangen of als het artikel niet in orde is?

    Stuur het desbetreffende artikel in beide gevallen goed verpakt naar ons terug, samen met het ingevulde retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening. 

  15. Wat moet ik doen als ik het verkeerde artikel heb ontvangen of als het artikel niet in orde is?

    Stuur het desbetreffende artikel in beide gevallen goed verpakt naar ons terug, samen met het ingevulde retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening. 

  16. Wat moet ik doen als een van de artikelen die ik heb besteld niet heb gekregen?

    Neem in dat geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via [email protected], of bel 035 672 6868.

  17. Wat is de procedure voor retournering van een artikel?

    Gebruik hiervoor het retourformulier dat bij uw bestelling is meegestuurd (zorg ervoor dat u het bewijs voor de verzendkosten verkrijgt wanneer u het artikel aan ons retourneert). 

  1. Hoe kan ik lid worden van AVROTROS Klassiek?

    Wat leuk dat u overweegt om lid te worden! U kunt het lidmaatschap via onze website aanschaffen.

  2. Wat houdt het lidmaatschap AVROTROS Klassiek in?

    De uitgebreide informatie kunt u op onze informatiepagina lezen.

  3. Wat kost het lidmaatschap?

    Het lidmaatschap kost € 10,- per jaar en geldt tot wederopzegging. U ontvangt dan drie keer per jaar onze uitgave ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’; een ledenmagazine met daarin de debuut-cd van een jong talent. Daarnaast krijgt u korting op geselecteerde concerten.

  4. Hoe vaak krijg ik de uitgave ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’ thuisgestuurd?

    Deze wordt drie keer per jaar verstuurd. Als uitgangspunt nemen wij verzending eind april, eind augustus en eind december. In verband met de agenda’s van de musici, opnametechnici en opnamelocatie zijn de verschijningsdata indicatief.

  5. Ik heb de nieuwste uitgave ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’ niet ontvangen

    Stuurt u ons even een mailtje via klassiekleden[at]avrotros[dot]nl? Dan zorgen wij dat u deze alsnog z.s.m. ontvangt.

  6. Wat houdt talenttraject ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’ in?

    Drie keer per jaar nodigen wij jonge klassieke muziektalenten uit om deel te nemen aan ons talenttraject. Zij mogen in een professionele setting hun debuut-cd opnemen. Daarnaast treden zij op in onze klassieke muziekprogramma’s op Radio 4 en worden ze op de foto gezet. De debuut-cd wordt, samen met ons klassieke muziekmagazine, uitgebracht en exclusief toegestuurd aan onze klassiekleden. Op onze informatiepagina leest u er meer over.

  7. Hoe worden de deelnemers aan talenttraject ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’ geselecteerd?

    Wij horen en zien in onze live radioprogramma’s regelmatig jonge talenten spelen en bezoeken zelf veel concerten en concoursen. Hierdoor hebben wij een goed overzicht van wat er op het moment aan klassiek talent in Nederland rondloopt. Een aantal keer per jaar komen wij met een klein comité samen om alle mogelijke deelnemers te bespreken. Bij de uiteindelijke keuze houden we, behalve met de potentie van de musicus, ook rekening met het bespeelde instrument; waar we enerzijds de talenten de ervaring willen geven van het opnemen van hun debuut-cd, willen we anderzijds onze leden een divers aanbod doen van bezetting en repertoire.

  8. Kunnen buitenlandse jonge talenten ook deelnemen aan het traject?

    Wij zijn een Nederlandse publieke omroep en maken ons hard voor de klassieke muziekbeleving in Nederland. Deelnemers aan talenttraject ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’ hebben daarom de Nederlandse nationaliteit of hebben zich voor langere tijd in Nederland gevestigd.

  9. Tot wanneer beschouwen jullie iemand als jong talent?

    We hebben hier geen limiet op gezet, maar vinden dat iemand een jong talent is als hij of zij nog aan een conservatorium studeert, of net is afgestudeerd. Grofweg komt dat neer op een leeftijd t/m 29 jaar.

  10. Kan ik iemand aandragen voor talenttraject ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’?

    Dat kan zeker! Wij zijn altijd geïnteresseerd in de namen van nieuwe talenten. Stuurt u ons een e-mail: klassiekleden[at]avrotros[dot]nl?

  11. Kan ik de debuut-cd’s van de jonge talenten ook kopen?

    De debuut-cd’s van de deelnemers aan ons traject worden, samen met het daarbij horende ledenmagazine, exclusief aan onze leden toegestuurd. Wij hebben geen verkooplicentie voor de cd’s en deze zijn dus niet te koop.

  12. Is het mogelijk om eerder verschenen debuut-cd’s van de jonge talenten alsnog te ontvangen?

    Dit is niet mogelijk. We laten een hoeveelheid drukken die onder meer berekend wordt op het aantal leden dat we op dat moment hebben. Na de looptijd van een bepaalde uitgave is de voorraad doorgaans zo goed als op.

  13. Ik ben al jaren MUZE-lid, waarom ontvang ik de cd’s niet?

    Wat fijn dat u ons al zo lang steunt! U ontvangt de MUZE omdat u zich heeft aangemeld als AVROTROS Kunstlid. Voor € 10,- per jaar kunt u ook lid van AVROTROS Klassiek worden. Neemt u daarvoor contact op met ons Klant Contactcentrum via 035-672 68 50 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

  14. Ik ben MUZE en/of Uit & Thuis-lid maar wil ook graag Klassieklid worden

    Wat fijn dat u ons al steunt! Voor € 10,- per jaar kunt u ook lid van AVROTROS Klassiek worden. Neemt u daarvoor contact op met ons Klant Contactcentrum: via 035-672 68 50 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

  15. Waar kan ik vinden welke concerten en evenementen ik kan bezoeken?

    Die vindt u op avrotros.nl/evenementen. Als lid van AVROTROS Klassiek kunt u alle aangeboden evenementen bezoeken. Bovenaan de pagina kunt u ook selecteren op het tonen van alleen de klassieke evenementen.

  16. Hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen?

    Wat jammer dat u uw lidmaatschap wilt beëindigen! U kunt contact opnemen met ons Klant Contactcentrum via 035-672 68 50 of stuur een e-mail naar klantcontactcentrum[at]avrotros[dot]nl. Vermeld alstublieft uw adresgegevens en om welk lidmaatschap het gaat.

  17. Op welk e-mailadres kan ik AVROTROS Klassiek bereiken?